spacer

title

title
spacer

توضیحات

توضیحات
محصولات/سامانه های زیربنایی
در راستای تأمین زیرساخت‌های نرم‌افزاری در مسیر توسعه بانکداری الکترونیک ، شرکت "تاژان سیستم" سامانه های زیر بنایی را تولید نموده است که این سامانه ها از رشد فزاینده فرآیندها در سامانه‌های گوناگون و به موجب آن افزونگی داده ها در سازمان جلوگیری نموده است. همچنین توجه به مقوله امنیت یکی از نکات برجسته در تهیه این سامانه ها می‌باشد که یک چالش جدی در شبکه بانکی می‌باشد.

سامانه های زیربنایی

سامانه های زیربنایی
سامانه های زیربنایی
احراز هویت SSO
امنیت یکی از چالش‌های اصلی استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان‌ها به‌خصوص بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری است که روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. سهل‌انگاری در مقوله امنیت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را بر بدنه شبکه بانکی کشور وارد کرده و این حوزه را با چالش جدی مواجه سازد.
یکی از حوزه‌های امنیت که کاربرد فراوانی در بانکداری الکترونیک دارد، فناوری‌های احراز هویت است. ازآنجایی‌که عملیات بانکی باید توسط افراد مجاز انجام شود، احراز هویت درخواست کننده عملیات بانکی از مسائل مهم امنیتی در حوزه بانکداری الکترونیکی است.
در راستای تأمین زیرساخت‌های نرم‌افزاری در مسیر توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات ، شرکت"تاژان سیستم" راهکار احراز هویت متمرکز را راه‌اندازی نموده است که این سامانه از فرایند‌های متعدد و جزیره‌ای احراز هویت در سامانه‌های گوناگون در سازمان جلوگیری نموده و مشکلات کاربران در به خاطر سپاری نام‌های کاربری و کلمات عبور متعدد را تا حدود زیادی مرتفع می‌نماید.
زیرساخت جامع منابع انسانی HRM
مدیریت منابع انسانی و تحقق اهداف پرسنلی مستلزم تحقیق، بررسی، شناسایی دقیق مشاغل موجود در یک سازمان و تهیه شرح شغل و شرایط احراز شغل است که این امر از طریق به‌کارگیری روش‌های تجزیه‌وتحلیل شغل صورت می‌گیرد.
در حقیقت مدیریت منابع انسانی، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و رهبری و نظارت بر کلیه عملیات استخدامی و همچنین آموزش و بهسازی، نگهداری، ارزشیابی، برقراری ارتباطات، ایجاد انگیزه‌های کاری و به‌ویژه برنامه‌ریزی منابع انسانی را با همکاری و مشاوره سایر مدیران بر عهده دارد. این مجموعه عملیات شامل زیرسیستم‌های پرسنلی، حقوق و دستمزد، ارزیابی و ارتقاء پرسنل، پرداخت‌های انگیزشی، رفاه کارکنان و ... می‌باشد.
جمع‌آوری داده‌های گسترده پیرامون اطلاعات پرسنل به‌عنوان اولین و مهم‌ترین ابزار، از طریق سیستم مدیریت منابع انسانی برای به تحقق رساندن موارد فوق میسر می‌شود. این سیستم وظیفه حفظ و نگهداری و بهنگام سازی اطلاعات موردنیاز جهت مدیریت منابع انسانی را بر عهده دارد و به‌گونه‌ای است که پتانسیل عملکرد دستگاه‌های اداری مختلف با شرایط و ضوابط گوناگون را دارا بوده و دامنه عملکرد و انعطاف‌پذیری آن، بستری مناسب در حوزه‌های اداری عام و خاص را پذیرا می‌باشد.
راهکار مدیریت منابع انسانی "تاژان سیستم" مدیران را قادر می‌سازد تا ضمن کاهش هزینه، حذف دوباره‌کاری‌ها و افزایش دقت و سرعت در پردازش اطلاعات، بستر اطلاعاتی لازم برای تصمیم گیرهای خود را فراهم آورده و زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری کارکنان و درنتیجه بهبود عملکرد سازمان باشند.
زیرساخت جامع شعب و ادارات Branch
زیرساخت شعب و ادارت به‌عنوان نرم‌افزار جامع مدیریت متمرکز جهت ورود و تعیین دسترسی‌ها بر اساس جایگاه سازمانی پرسنل پیاده‌سازی گردید. این نرم‌افزار بااتصال به زیرسامانه‌های منابع انسانی و دریافت اطلاعات حکم پرسنل هر مجموعه اقدام به ایجاد سطوح دسترسی مربوطه برای هر یک از کاربران مجاز می‌نماید.
در صورت تغییر جایگاه یک پرسنل و یا ایجاد یک پرسنل، سایر سامانه‌ها از طریق این زیرساخت از این تغییرات مطلع شده و دسترسی‌های پرسنل را بر اساس این تغییرات به‌روزرسانی می‌نمایند.
از سایر امکانات این سیستم تعریف و تغییر ساختار سازمانی می‌باشد. هر پرسنل بر اساس حکم شغلی در جایگاهی مشخص از ساختار سازمانی قرار می‌گیرند که یکی دیگر از پارامترهای سطوح دسترسی جایگاه سازمانی افراد می‌باشد.
امکان مدیریت متمرکز تمامی پرسنل در سامانه زیرساخت جامع شعب و ادارت قابلیت ورود متمرکز از را به تمام پرسنل می‌دهد.
امکانات این زیرساخت به شرح زیر می‌باشد:
  • امکان تعریف نام کاربری و رمز عبور
  • امکان تعریف ساختار سازمانی
  • امکان تعین جایگاه سازمانی افراد
  • امکان تعیین نقش برای هر کاربر
  • امکان فعال و غیرفعال کردن کاربران
  • گزارشات مربوط به اطلاعات ورود پرسنل
  • گزارشات مربوط به پرسنل در هر واحد
  • گزارشات مربوط به نقش افراد در هر واحد
  • و .....
پورتال اینترنتی و اینترانتی بانک ملت
سازمان‌های بزرگ اغلب متشکل از شعب، نمایندگی‌ها، شرکت‌های تابعه و واحدهای منطقه‌ای وابسته هستند و دامنه فعالیت آن‌ها ملی و فراملی است. شرکای تجاری آن‌ها طیف وسیعی از نهادهای دولتی و حاکمیتی، نهادهای بین‌المللی، تأمین‌کنندگان و سازمان‌های پایین‌دستی را دربرمی گیرد. مخاطبین آن‌ها بخش بزرگی از جامعه را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با نقش‌های مختلف اعم از شهروندان، مشتریان، رسانه‌ها، پژوهشگران و غیره را شامل می‌شوند. نسخه پورتال تاژان پورتاژ باهدف تأمین زیرساخت الزم برای تأمین نیاز این سازمان‌ها در عرصه اینترنت و شبکه درون‌سازمانی آن‌ها طراحی شده است.
نسخه پورتال سازمانی تاژان پورتاژ علاوه بر پوشش کامل نیازهای اطلاع‌رسانی، مدیریت دانش سازمانی، مدیریت محتوا و مدیریت ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، به‌گونه‌ای طراحـی شده که با افزودن مؤلفه‌های الزم، بهترین کارایی را در حوزه مدیریت فرآیندهای سازمانی، گردشکار الکترونیکی، عرضه خدمات الکترونیکی و یکپارچه‌سازی در الیه های مختلف اعم از امنیت، داده و سرویس فراهم نماید
قابلیت‌های پورتاژ پورتـاژ به شماره ثبت 203341 در دبیرخانه شورای عالی انفـورماتیک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسـمی رسیـده است و ازنظر فنی تائید شده است و مورد حمایت با قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای می‌باشد.
  • امکان تعریف وب‌سایت‌های مختلف با دامین های جداگانه و مدیریت آن‌ها به‌صورت یکپارچه
  • سیستم مدیریت فرآیندهای سازمان و گردش‌کار جهت فرآیندهای داخل و بیرون سازمانی
  • سیستم فرم ساز جهت ایجاد ماژول‌های جدید (Builder Form)
  • سیستم گزارش ساز جهت ایجاد گزارش‌های مختلف روی اطلاعات دیتابیس‌های متفاوت (Builder Report)
  • سیستم یکپارچه‌سازی جهت اتصال به سایر سامانه‌ها و منابع اطلاعاتی
  • واسط کاربری بسیار ساده
  • امنیت و پایداری بسیار بالا
  • سیستم پشتیبانی
  • چندزبانگی
مدیریت تولید و ارسال و دریافت پیامک باقابلیت‌های تعریف سطوح دسترسی، تعریف، سهمیه
ارتباط با مشتریان، پرسنل بانک و شرکت‌های تابعه امکانی است که جهت پیشرفت سازمان بسیار مهم است. این ارتباط می‌تواند در مورد مشتری مداری، مناسبت‌ها، اطلاع‌رسانی، اتوماسیون، مانیتورینگ، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات و بسیاری موارد دیگر در خدمت سازمان باشد. این سامانه بستری برای ارسال و دریافت پیامک و ایمیل به‌صورت گروهی، خودکار و انفرادی است. این سامانه امکان ارتباط با سایر سامانه‌های موجود جهت ارسال پیامک‌ها و ایمیل‌های نگهداری و مانیتورینگ سامانه‌‌ها و سرورها جهت امور پشتیبانی و افزایش کیفی سطح خدمات آن‌ها را دارد. امکانات تنظیم ارسال پیامک و ایمیل گروهی در مناسبت‌ها، ارسال توکن‌های سامانه‌ها، دفترچه تلفن باقابلیت گروه‌بندی شماره‌های همراه جهت ارسال به گروه مذکور و تعریف کاربران با تعیین میزان ارسال پیامک از حیث مبلغ و تعداد و قابلیت اتصال به سرویس‌دهنده‌های پیامک مختلف ازجمله امکانات این سامانه است. در ضمن امکان پاسخ خودکار جهت اموری چون ایجاد مسابقه و پرسش و پاسخ نیز در این سامانه وجود دارد. در زیر به‌صورت تیتروار فهرست امکانات سامانه آمده است.
  • دفترچه تلفن با امکان گروه‌بندی
  • کارتابل پیامک‌های ارسالی و دریافتی
  • ارسال پیامک به زبان انگلیسی و فارسی
  • ارسال پیامک زمانبدی شده
  • ارسال پیامک گروهی و تکی
  • ارسال پیامک از طریق سایر سامانه‌ها
  • تعیین میزان پیامک ارسالی توسط کاربران به‌صورت تعدادی و مبلغی
  • و ...
سامانه متمرکز مانتورینگ اطلاعات
اطلاع و آگاهی از نحوه عملکرد هر سامانه یکی از بزرگترین چالش سازمان‌هایی است که دارای تعداد زیادی سامانه می‌باشند. سامانه متمرکز مانتورینگ اطلاعات با جمع آوری اطلاعات از سامانه های مختلف امکان مشاهده آنی نحوه فعالیت هر سامانه را به کاربران سامانه می‌دهد.
این سامانه با مانتور کردن پرسش و پاسخ های بین سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها امکان شناسایی بار ایجادی بر روی هر سرویس دهنده و نمایش آنی بار ایجادی هر سرویس دهند دارد.
سامانه طراحی شده شامل زیرسامانه‌های زیر می‌باشد:
  • مشاهده آنی خطاهای ایجاد شده در سامانه ها
  • مشاهده آنی تعداد درخواست های هر سامانه
  • مشاهده آنی تعداد درخواست های هر سرویس دهنده
  • مشاهده آنی میزان استفاده منابع در هر سرویس دهنده
  • مشاهده تاریخچه اطلاعات
  • نمایش اطلاعات دئر دشبورد مناسب و کاربر پسند
و....
Data warehouse مشتریان (اطلاعات فردی، منابع، تسهیلات، خدمات، ضمانت‌نامه‌ها، کارمزدها و ...
امروزه سازمان‌های مشتری محور به‌خصوص بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با ثبت رویدادهای مرتبط با مشتریان خود از قبیل اطلاعات فردی، منابع، تسهیلات، خدمات، ضمانت‌نامه‌ها، کارمزدها و ... به‌عنوان فرصتی برای ارتباط مؤثر با مشتریان خود استفاده می‌کنند.
انباره‌سازی داده فرآیندی است که طی آن داده‌های جدا از هم موجود در منابع متعدد سازمان که با ابزار و فرمت‌های مختلف ذخیره‌سازی شده‌اند، به‌صورت یکپارچه و در یک قالب جمع‌آوری می‌گردند.
سامانه انبار داده (Data warehouse) شرکت "تاژان سیستم" باهدف ارتقای سطح کیفی تصمیمات راهبردی در سازمان و بهره‌مندی از یک منبع یکپارچه و منسجم از داده‌های تولید شده توسط سیستم‌های اطلاعاتی و منابع داده‌ای متعدد در سازمان، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا آنچه را که درباره مشتریان خود مورد توجه قرار داده‌اند حفظ نمایند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های انبار داده، قابلیت ردیابی رفتار مشتری در طول زمان می‌باشد، بیشتر الگوهایی که در مدیریت ارتباط با مشتری بااهمیت هستند به‌مرور زمان آشکار می‌شوند.
Data warehouse اطلاعات مالی (خلاصه دفتر کل، معین و ...)
تصمیم‌گیری سازمانی به‌طور ایده آل با آنالیز عمیق اطلاعات مدیریتی آغاز می‌شود . تصمیم‌گیرندگان از اطلاعات موجود برای سنجش راهکارها، آنالیز گزینه‌ها، پیش‌بینی تأثیرات و نمایش نتایج در حوزه سازمان و محیط استفاده می‌کنند . اما اگر تصمیم
گیرندگان، اطلاعات قابل اطمینان و به هنگام در اختیار نداشته باشند، کیفیت و اعتبار تصمیمات آن‌ها مورد تردید خواهد بود .
لازمه مدیران در سازمان‌ها همیشه مدنظر قراردادن متغیرهای فراوان به‌طور هم‌زمان و تأثیر تصمیماتشان بر مؤلفه‌های داخلی و خارجی می‌باشد.
طراحی و پیاده‌سازی صحیح یک انبار داده مالی توسط تیم مجرب "تاژان سیستم" می‌تواند به یکی از مزایای رقابتی مهم در سازمان تبدیل گردد. هدف از پیاده‌سازی سامانه انباره داده، جمع‌آوری اطلاعات مالی از منابع اطلاعاتی مختلف، ناهمگون و توزیع شده از سیستم‌ها با زیرساخت‌های متفاوت و تغذیه به سامانه انبار داده به‌صورت تجمیعی، یکپارچه، بسیار حجیم، پالایش شده، موضوع گرا، قابل دسترس در بازه زمانی مشخص و طولانی، غیرقابل تغییر و تحت ساختار چندبعدی بوده‌ است که امکان ایجاد پرس‌وجوهای مدیریتی را از زوایای مختلف امکان‌پذیر می‌سازد.