title

title

توضیحات

توضیحات
محصولات/ابزارهای پرداخت
شرکت "تاژان سیستم" با تکیه بر دو دهه پشتیبانی از چندین هزار دستگاه خودپرداز، پایش کانال های ارایه خدمت و پایانه های فروش اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه های مختلفی در این حوزه نموده است . این سامانه ها بعنوان ابزار مدیریت ،راهبری و پایش کانال های پرداخت سهم بسزایی در افزایش کارایی شبکه و کاهش هزینه ها خواهد داشت .

ابزارهای پرداخت

ابزارهای پرداخت
ابزارهای پرداخت
مانیتورینگ آنلاین خودپردازها باقابلیت ارسال پیامک و ثبت عملکرد مسئولین خودپردازها
آمارهاى ارائه شده از سوى بانک‌ها بیانگر این ادعاست که تراکنش برداشت وجه بالاترین رتبه را در بین خدمات بانکى و بین‌بانکی داراست و دستگاه‌های خودپرداز، پتانسیل بسیار بالایى در جذب چنین تراکنش‌هایی دارند. ازاین‌رو راهبرى هوشمند و مدیریت بهینه این دستگاه‌ها می‌تواند منبعى براى کسب درآمد و توسعه کسب‌وکار بانکى، توسط بانک‌ها و مؤسسات مالى و اعتبارى متولى آن باشد.
سامانه مدیریت خودپرداز"تاژان سیستم" یک سیستم مرکزى است که به‌منظور مدیریت، مانیتورینگ و ثبت رخدادهاى دستگاه‌های خودپرداز طراحى و پیاده‌سازی شده است. این سامانه وظیفه مراقبت از دستگاه، کشف و رفع خطا در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه را به‌منظور بالا بردن کیفیت سرویس‌های مالى بانک‌ها و مؤسسات مالى و اعتبارى بر عهده دارد. به‌نحوی‌که در تمام ساعات شبانه‌روز فعال بوده و قادر به پاسخگویى به مراجعین باشد.
این محصول دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را برای نگهداری و کنترل دستگاه‌های خودپرداز فراهم نموده است که می‌توان به فن‌آوری‌های ارسال پیامک و ثبت عملکرد مسئولین خودپردازها و همچنین مانیتورینگ دوربین‌ها اشاره کرد. این‌ها ابزارهای مناسبی را جهت مانیتورینگ در اختیار کارشناسان نگهداری خودپرداز می‌گذارد.
مزایاى بهره‌برداری از سیستم مدیریت خودپرداز
  • امکان بهره‌گیری سامانه براى مدل‌های مختلف خودپرداز مورد استفاده بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری
  • کاهش هزینه‌های پشتیبانى
  • افزایش سرعت رسیدگى و حل مشکلات احتمالى
  • آگاهى آنى از آخرین وضعیت خودپردازها
  • افزایش رضایت مشتریان از طریق ارائه سرویس مناسب با کمترین قطعى
  • امکان به‌روزرسانی سریع تغییرات موردنظر بانک
  • امکان سریع انجام تعدیلات و دستورهاى موردنظر بانک
  • امکان آگاه نمودن خودکار گروه‌های پشتیبانی‌کننده دستگاه از مشکلات و نیازمندی‌های آن
  • تعریف کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • و ...
مانیتورینگ آنلاین خودپردازها باقابلیت ارسال پیامک و ثبت عملکرد مسئولین خودپردازها
بدیهی است که پیامک ازجمله ابزارهای بسیار قدرتمند می‌باشد که با ضریب دسترسی بالا و سرعت انتقال مناسبی که دارد سبب می‌شود تا اطلاعیه‌ها و پیغام‌های مهم باقابلیت اطمینان‌پذیری بالایی ارسال و دریافت شوند. با طراحی و راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی مبتنی بر پیامک سامانه پایش خودپردازها و استفاده از این ابزار قدرتمند، بستری فراهم خواهد شد تا هشدارها و اطلاعیه‌های مهم سامانه پایش به‌صورت دقیق و به‌موقع به دست مخاطبان برسد تا علاوه بر تسریع در رفع مشکلات احتمالی خودپردازها و افزایش قدرت پاسخ‌دهی آن‌ها به مشتریان، امکان ارائه گزارش‌های مختلف نیز فراهم می‌آید.
  • مجموعه عملیات سامانه
  • ارسال پیام‌های لحظه‌ای عدم پول دهی
  • ارسال پیام‌های لحظه‌ای کمبود یا فاقد موجودی
  • ارسال گزارش‌های تجمیعی از خودپردازهای دارای مشکل به مدیریت
  • ارسال پیامک وضعیت هشدار و بحرانی دوربین‌های خودپرداز
  • و ...
مانیتورینگ دوربین خودپردازها
سامانه مانیتورینگ دوربین خودپردازها باهدف بالا بردن امنیت خودپردازها و مدیریت متمرکز تصاویر خودپردازها، شناسایی افراد آسیب رساننده، سارقین کارت و سرعت و سهولت دسترسی به تصاویر، طراحی و توسعه‌یافته است. از ویژگی‌های این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • جمع‌آوری تصاویر از خودپرداز در زمان تراکنش مانند پرداخت پول به مشتری، برداشتن پول توسط مشتری، انتقال از یک حساب به‌حساب دیگر
  • نگهداری تصاویر با مشخصات صاحب حساب، زمان مراجعه و ...
  • امکان جستجو بر اساس تمام مشخصات تراکنش( شماره کارت، زمان استفاده از خودپرداز، …)
  • امکان دسترسی به سامانه از مرکز امنیت بانک و بدون مراجعه به شعب و همچنین امکان ذخیره و نگهداری تصاویر به‌عنوان نسخه پشتیبان در محلی خارج از دستگاه خودپرداز
  • امکان نگهداری تصاویر در بازه‌های زمانی طولانی
  • دسترسی هم‌زمان به تصاویر از طریق کاربران مختلف
اعلام خرابی خودپردازها
با توجه به تعدد خودپرداز‌های هر بانک و پراکندگی آنها در نقاط مختلف کشور، پشتیبانی از این خودپرداز‌ها نیازمند نظارت دقیق می‌باشد. سامانه اعلام خرابی خودپرداز با ایجاد بستر مناسب جهت سهولت در کار مدیریت و نظارت و ارائه خدمات مربوط به خودپرداز‌ها امکان امکانات ویژه ای را در اختیار هر موسسه اعتباری می‌گذارد. این سامانه با ایجاد کارتابل برای واحد‌های نظارتی و عملیاتی هرسازمان در برگیرنده تمامی فرآیند های نصب فیزیکی،راه اندازی، اعلام و رفع خرابی، گزارشات بازدید دوره‌ای، جمع آوری، نظارت بر زمان رفع تعمیر و .. می‌باشد و در هر مرحله امکان دریافت گزارشات توسط واحد‌های نظارتی و واحد های درخواست دهنده را دارا می‌باشد.
از امکانات این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • امکان تعریف انواع خودپرداز ( دیواری ، سالنی و ... )
  • امکان تعریف مدل و برند
  • امکان تعریف شرکت های پیمانکار
  • امکان تخصیص هر مدل خودپرداز به شرکت پیمانکار مربوطه
  • امکان نظارت بر نحوه عملکرد شرکت های پیمانکار
  • امکان محاسبه دیرکرد شرکت های پیمانکار
  • امکان اعلام خرابی
  • امکان ثبت گزارشات مربوط به نیروی انتظامی، آتش نشانی و ...
  • امکان ثبت بازدید دور‌ه‌ای
  • امکان ثبت درخواست نصب خود پرداز
  • امکان ثبت درخواست جمع آوری
  • امکان بررسی درخواست ها در کارتابل های واحد های مختلف سازمانی
و ....
مدیریت درخواست‌های متقاضیان درگاه‌های اینترنتی
رشد و گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و محبوبیت آن باعث شده تا کاربران بیشتر مایل به انجام فعالیت‌های روزمره‌ی خود از طریق این کانال سریع و مدرن باشند. در مقابل، ارائه‌دهندگان کالا و خدمات نیز تمایل یافته‌اند تا محصولات و خدمات خود را به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت به مشتریان عرضه نمایند. در این میان سیستم پرداخت اینترنتی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری این امکان را در اختیار طرفین قرار می‌دهند. با بهره‌گیری از این سیستم کاربران از طریق سایت پذیرندگان اینترنتی (فروشندگان) خواهند توانست نسبت به پرداخت مبالغ خرید خود به صورت اینترنتی و توسط انواع کارت صادره آن بانک و یا دیگر بانک‌ها اقدام نمایند.
از مزایای این سیستم می توان به سهولت و سرعت در خرید و فروش، کاهش تردد فیزیکی و زمان در امر خرید برای مشتریان، خلق بازار جدید برای فروشندگان و رسوب منابع مالی برای بانک اشاره نمود.
شرکت"تاژان سیستم" باهدف دستیابی به ابزاری مناسب جهت مدیریت، تسریع و مکانیزاسیون درخواست‌های راه‌اندازی VPOS مشتریان، سامانه مدیریت درخواست‌های متقاضیان درگاه‌های اینترنتی را راه‌اندازی نموده است.
پشتیبانی و اعلام خرابی دستگاه‌های صدور کارت آنی و درخواست ملزومات مصرفی
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به‌عنوان یک برگ برنده برای ایجاد تمایز برای برند خود، فرآیند چندروزه یا چندهفته‌ای صدور کارت را به مدت‌زمان حضور مشتری در شعبه محدود نموده‌اند و مطابق مطالعات بین‌المللی این سرویس هم‌اکنون به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پارامترهای وفاداری مشتری به بانک‌ها و مؤسسات خود شناخته می‌شود.
از اصلی‌ترین مزیت‌های صدور آنی کارت برای بانک‌ها می‌توان به بهبود رضایت مشتری از تجربه ارتباط با سازمان مالی، امنیت پیشرفته، افزایش استفاده از کارت‌های بانکی، افزایش سودآوری فرآیند صدور کارت، تعویض فوری کارت در صورت نیاز و ... اشاره کرد.
مدیریت پشتیبانی و اعلام خرابی دستگاه‌های صدور کارت آنی می‌تواند این فرایند را به ابزاری بهینه و کارآمد جهت مدیریت متمرکز و همچنین ایجاد بستری مناسب به‌منظور تسهیل ارتباط بین کاربران شعب و شرکت‌ ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی و نگهداری، آرشیو و تاریخچه عملکرد آنان تبدیل نماید.
شرکت "تاژان سیستم" با پیاده‌سازی این سامانه، متمرکزسازی درخواست‌های پشتیبانی شعب با تعمیرات دستگاه‌ها و ملزومات مصرفی را تأمین نموده، به‌گونه‌ای که کلیه درخواست‌ها و پیگیری‌های مربوطه در سامانه ذخیره و درنهایت امکان تهیه گزارشات مدیریتی و همچنین بررسی و ارزیابی عملکرد شرکت پیمانکار (جهت پشتیبانی در سطح کل کشور) را مقدور می‌باشد. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با استفاده از این سامانه در فرآیند صدور آنی کارت، کنترل کاملی بر فرآیند صدور کارت خواهند داشت. درواقع ریسک از دست دادن مشتری و تجارت سودآور وی برای بانک در اثر گم‌شدن یا سرقت کارت مشتری و بی‌انگیزگی وی از دریافت مجدد آن به دلیل فرآیند طولانی صدور کارت از بین رفته و بانک در لحظه کارت جایگزین را تحویل وی می‌دهد.
سامانه پایش کانال‌های ارائه خدمت
این سامانه جهت پایش کانال های ارائه پرداخت حضوری و غیرحضوری تهیه گردیده است. کلیه تراکنش‌هایی که به واسطه حضور مشتری در شعب، از طریق سامانه بانکداری متمرکز انجام شده و می‌تواند به صورت نقدی (بی‌ارتباط با حساب مشتری) و یا انتقالی (مرتبط با حساب مشتری) صورت پذیرد، به دو دسته زیر قابل تقسیم می‌باشد:
تقسیم مبلغ تراکنش‌های غیرحضوری انجام شده از کانال اینترنت بانک، همراه بانک، تلفنبانک، پیامک بانک، خوپرداز و پایانه‌های فروش (POS& VPOS) که منجر به برداشت و یا واریز وجه از حساب/ حساب‌های همان مشتری می‌شود (Debit- Credit) به کل مبلغ گردش بدهکار حساب/ حساب‌های همان مشتری. بدیهی است این نسبت در صورت وجود گردش بدهکار حساب/ حساب‌های مشتری در بازه زمانی گزارش، قابل محاسبه می‌باشد.
  • ابعاد تحلیل
  • شاخص‌های مشتری/ واحد
  • نسبت مبلغ تراکنش‌های (بدهکار-بستانکار-کل) غیرحضوری به مبلغ کل تراکنش‌ها مشتری
  • نسبت مبلغ تراکنش‌های(بدهکار-بستانکار-کل) غیرحضوری به مبلغ کل تراکنش‌ها واحد­ها
  • شاخص‌های مشتری محور
  • محدوده سنی
  • جنسیت
  • تحصیلات
  • صنف و زمینه کاری
  • نوع مشتری
  • شاخص‌های تراکنش محور
  • کانال تراکنش مانند اینترنت، همراه بانک، ATM و غیره
  • نوع تراکنش مانند اتقال به‌حساب، پرداخت قبض و غیره
  • مالی یا غیرمالی بودن تراکنش
  • حضوری، غیرحضوری یا اکیداً حضوری بودن تراکنش
  • واحد (شعبه، مدیریت شعب، ناحیه)
سنجش بهره‌وری ابزارهای پرداخت
سنجش بهره‌وری ابزارهای پرداخت: سامانه پایش بهره‌وری خدمات غیرحضوری تاژان، یک سامانه کاملاً تحلیلی به‌منظور نمایش و بازتاب میزان استفاده مشتریان از خدمات حضوری و یا غیرحضوری بانک می‌باشد که با ثبت و نگهداری کلیه تراکنش‌های بانکی، قادر به تولید و ارائه گزارش‌های متعدد در کلیه زمینه‌های تحلیلی از مشخصه‌های مشتریان نظیر سن، تحصیلات و ... تا انواع حساب، مالکیت اشتراکی، کانال‌های تراکنش، ابزارهای پرداخت و ... می‌باشد.
این سامانه با دریافت و پردازش کلیه تراکنش‌های بانکی و بهینه‌سازی‌های مختلف درزمینهٔ پردازش تراکنش‌های حجیم، و نیز با بهره‌گیری از موتور هوشمند ساخت و تولید گزارش، مدیران را قادر خواهد ساخت تا انواع متعدد گزارش‌های آماری و تحلیلی را بر روی پارامترهای مختلف به‌صورت پویا تولید و دریافت نمایند.
همچنین قابلیت ارائه نمودارهای تحلیلی بر اساس پارامترهای پویا با توانایی نمایش روند تغییرات (Trend Tracking) و نمایش کامل جزییات تراکنش‌ها و نیز امکان جستجو درکلیه مشتریان از دیگر امکانات این سامانه می‌باشد.
نسبت‌های تعریف شده کارایی و اثربخشی در این حوزه بر اساس سهم درصد تراکنش‌های غیرحضوری به سایر تراکنش‌ها نیز به‌صورت دقیق و دینامیک، بر اساس شرایط گزارش درخواستی تولید شده، محاسبه و نمایش داده می‌شود.
به دلیل حجم بسیار بالای تراکنش‌ها، مشتریان و خصوصیات متعدد و ترکیب حالت‌های مختلف به‌منظور ارائه بیشترین سطح انعطاف‌پذیری در تولید گزارش‌های دینامیک، توجه خاص به ساختار ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات، نحوه عملکرد هوشمندانه موتور پرسشگر و صحت و کیفیت داده‌ها نقش حیاتی داشته به شکلی که در این سامانه سعی شده است کلیه این پارامترهای طراحی با دقت و وسواس خاصی در نظر گرفته شود.
تحلیل پایانه‌های فروش
در دنیای امروز، همه جا سخن از تجارت الکترونیک است. گســـترش و ترویـــج فرهنـــگ اســـتفاده از ابزارهـــای الکترونیکـــی در داد و ســـتدهای روزانـــه و هم چنیـــن اســـتفاده از کارت هــای بانکــی بــه جــای پــول نقــد روز به روز بیشتر شده است. نیاز به شناسایی و رتبه‌بندی پذیرندگان پایانه های فروشگاهی و پایانه های فروش اینترنتی برای بانک ها و موسسات مالی نیز یکی از ابزارهای حیاتی در راستای جذب مشتری، فعال کردن مشتریان غیر فعال و افزایش بهره‌وری ابزار پرداخت‌های در اختیار مشتریان، می‌باشد. "شرکت تاژان سیستم" در کنار پشتیبانی مناسب و به موقع و با اتکا به تخصص و تجربه مدیران و کارشناسان مجرب خود، ضمن ارایه خدمات مطلوب و مورد نیاز بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، اعتماد مشتریان (پذیرندگان) را به استفاده از سامانه‌های بانکداری الکترونیکی افزایش داده و سامانه رتبه بندی پذیرندگان را ارائه نموده‌ است. سامانه رتبه‌بندی پذیرندگان پایانه های فروشگاهی (POS) و پایانه های فروش اینترنتی (VPOS) ، سامانه‌ای است تحت وب با سطوح دسترسی مختلف که امکان ارتباط برخط شعب، حوزه‌ها، مدیریت‌های شعب و ستاد مرکزی را جهت دستیابی به اهداف، میسر می‌سازد. تحلیل پایانه های فروش از ابعاد مختلف همچون اصناف، منابع، تراکنش و سایر ابعاد در این سامانه انجام می‌پذیرد. برخی از امکانات این سامانه به شرح زیر می‌باشد:
• رتبه بندی پذیرنده ها
• شناسایی پایانه های کارآمد و نا کارآمد
• شناسایی پایانه های تکلیفی منابعی
• شناسایی پایانه های کم بازده و پربازده
• گزارشات تحلیلی رفتار پایانه ها براساس موقعیت جغرافیایی
• گزارشات تحلیلی رفتار پایانه ها براساس اصناف مختلف
• گزارشات تحلیلی رفتار پایانه ها براساس منابع مشتری
• گزارشات تحلیلی رفتار پایانه ها براساس تسهیلات مشتری
• لیست جمع آوری پایانه ها
• محاسبه صورت حساب PSP